TRACTAMENT DE LA HIPERSENSIBILITAT

La periodontitis o malaltia periodontal és una infecció indolora i poc simptomàtica, tot i que destrueix l'os i la geniva que sosté les dents. En aquesta destrucció, les arrels de les dents es van recobrint de càlcul (tosca dental), el qual afavoreix que la infecció progressi i, consegüentment, es produeixi una major destrucció de l'os i de la geniva.

L'eliminació del càlcul (tosca dental) de les arrels és fonamental per a l'èxit del tractament i de la total eliminació de la infecció. Malauradament aquest fet comporta l'aparició temporal, a les vostres dents, d'una SENSIBILITAT AL FRED I A LA CALOR, principalment, a la zona de les arrels.

Aquest símptoma incòmode desapareixerà al cap d'un temps, quan la superfície de l'arrel es remineralitzi i pugui així adaptar-se a un entorn que no és el seu.

Per minvar i reduir aquesta sensibilitat seguiu els consells següents:

• No empreu CAP tipus de pasta de dents, ja que contenen detergents que desmineralitzen la superfície de l'arrel.
  • Raspalleu-vos habitualment amb la tècnica que us hem ensenyat i amb el/els tipus de raspall/raspalls que us hem recomanat. Recordeu que heu de dedicar el doble de temps a les àrees internes i a les posteriors. Normalment es comet l'error de dedicar més temps a les àrees externes, que són les més fàcils de netejar, cosa que afavoreix comporta el desgast de les dents en aquestes zones i contribuex a a augmentar més la sensibilitat.
  • No oblideu raspallar-vos entre les dents amb els RASPALLETS INTERPROXIMALS, ja que són les àrees que acumulen molts més bacteris que a la resta de zones.
  • Utilitzeu després del raspallat un colutori (esbandida bucal), especial per a la hipersensibilitat que us recomanarem i mantingueu-lo a la boca durant un mínim de dos minuts de rellotge, dos cops al dia.
  • Procureu no estimular aquesta sensibilitat prenent begudes fredes o calentes, sucs de cítrics (llimona, taronja), lactis (iogurs), dolços, picants, etc...

RECORDEU que si amb aquests consells NO milloreu en unes 2 o 3 setmanes, us hem de posar en contacte amb nosaltres i us tractarem amb productes especials que us ajudin a mineralitzar les superfícies de les arrels exposades més ràpidament.